طراحی سازه فضاکار
نوشته شده توسط : ناوک

طراحی المانه اي سازه فضاكار به صورت المان خرپايی و بر اساس نيروهاي خروجی آناليز انجام میپذيرد، ترتيب كه در مرحله اول سايز دلخواهی براي المانها حدس زده و بر اساس آن سازه آناليز می گردد.


سپس از نتايج آناليز نيروهاي ماكزيمم كششی و فشاري در سازه فضاکار به هر عضو استخراج شده و توسط نرم افزارهاي مربوطه سايز مناسب جديدي براي المان ها تعيين می گردد با جايگذاري سايز جديد اعضا در فايل ورودي مجدداً سيكل آناليز-طراحی تكرار شده و اين عمل تا حصول تشابه قابل قبول بين نتايج دو سيكل متوالی ادامه داده می شود، نهايتاً توسط نرم افزار نقشه هاي اجرايی و ليستوفر مصالح تهيه می گردد.

جهت طراحی و تحليل اغلب سازه ها ازاين نرم افزار استفاده می گردد. حتی طراحی هاي اكثر سازه فضاكار توسط اين نرم افزار صورت ميگيرد.

اجرای سازه های فضاکار را نمی توان بصورت کامل بیان نمود، زیرا با توجه به نوع ساختار آن، مراحل اجرایی آن نیز متفاوت خواهد بود. امّا بطور کلی پس از طراحی سازه فضاکار، همزمان با ساخت قطعات آن در کارخانه، مراحل میدانی نظیر ایجاد تکیه گاه های مناسب برای برپایی سازه را انجام می دهند.


پس از تکمیل ساخت قطعات و انتقال به محل مورد نظر، آنها را بادقت تمام و با در نظر داشتن نقشه های اجرایی به یکدیگر متصل نموده و بصورت یکپارچه (درصورت امکان و در غیر این صورت بصورت قطعه قطعه) بر روی زمین می سازند و توسط جرثقیل در محل مورد نظر قرار می دهند.


به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به سازه های فضاکار و همچنین جلوگیری از واژگون شدن سازه ها نیاز است سر جرثقیل به چهار گره متصل شود.

 ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: سازه فضاکار ، سازه های فضایی ، سازه های مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: